onsdag 6. april 2011

Sentrumsløpet 7. mai... vil så gjerne, men....

Jeg har "billett" til Sentrumsløpet 7. mai. Vant faktisk deltakelse under en Parksprint nå i vinter. Jeg vil gjerne løpe! Men, og dette er et stort men: Samme dag som Sentrumsløpet er det loppemarked for skolekorpset. Og jeg er korpsmor.... Det medfører at jeg er nødt til å stille opp på loppa. Kan ikke snike meg unna. Jeg er upopulær nok i korpset da jeg hver 17. mai ikke sniker, men høylydt marsjerer, avgårde fra korpsopplegget her lokalt for å spille med et av byens bedre janitsjarkorps (jeg bare marsjere 17. mai; årets beste dag!).

Jobber med å få tak i vikar til loppa, men ikke lyktes så langt. Ser en positiv sak med ikke å delta på Sentrumsløpet i år: Jeg slipper presset med å skulle slå min egen tid fra i fjor! Jeg løp Sentrumsløpet første gang i 2009. Slo min tid derifra med ca. to minutter i 2010. Løper jeg i år, vil jeg forvente av meg selv å slå fjorårets tid med omlag det samme. Slipper mao. dette egen-presset hvis jeg ikke får loppevikar.