mandag 18. april 2011

Finne sine egne mål

Foto: Frode Hansen, VG
Hva er mine mål med treningen? Hva er min hensikt med å delta i Sentrumsløpet, Birkebeinerrittet, Birkebeinerløpet, Birkebeinerrennet? Jo, mine mål og hensikter er enkle! Jeg ønsker å holde kroppen min i nogenlunde form. Dette skjer best ved trening, og så trigges jeg av konkurranser for å skulle trene (er egentlig en sofagris). Videre synes jeg det er gøy å slå egen tid fra i fjor :)

Hva så andre har som mål, det får bli deres greie. Om det skulle være å vinne sin klasse i Birkebeinerrittet eller å skulle sykel tur/retur jobben to dager i uka. Jeg tenker enhver må finne sine mål; ikke bli deppa av de som til enhver tid løper mer, går fortere på ski, syklere lengre. For det er jo alltid noen som gjør noe bedre eller mer enn meg! Dvs. om jeg het Marit Bjørgen kunne jeg kanskje klappet meg selv skikkelig på skulderen! Men selv en Marit Bjørgen har sikkert en eller annen der ute som jogger eller sykler mer og fortere enn henne. Marit setter sine mål, jeg setter mine. Det viktigste er trolig at vi begge er i fysisk aktivitet. Det er sunt for kropp og sjel, og derved også bra for samfunnet som sådann.