fredag 22. april 2011

Nydelig langfredag i Marka

Langfredag er for noen av oss en dag som er av det litt tyste slaget. Selv valgte jeg å være tyst ute i marka. Gjennomførte årets første sykkeltur på min faste rute. Den er på 51,8 km og halvparten omtrent er på grusveier i Nordmarka. Syklet opp til Sørkedalen skole, derifra til Finnerud - Kikut - Maridalen og videre mot Tåsen og hjem.

Føret var utmerket. Alle veier bare. Noe fuktig bakke her og der, da det fremdeles er snø som smelter.

På denne ruta bruker jeg ca. halve tiden av det jeg bruker på Birken. I så måte ligger jeg godt i rute. Brukte 2:42:25 i dag; aldri syklet denne ruta så fort. Takk til min nye Trek 8000 WSD :) Mitt mål for årets Birkebeinerritt er 5:45; brukte 6 blank i fjor.

Bildet er tatt ved Kikut; unnet meg en to-minutter bildestopp der (men stoppe ikke tiden på Garminen).