lørdag 16. april 2011

Hyggelig langtur med Trenigscampere

I dag var det duket for en langtur av det rolige slaget med Treningscamp. Oppmøte i Frognerparken kl. 10.00. Ni stykker stilte til start i det vakre været. Kun undertegnede som stilte i t-skjorte og shorts. Gradestokken hadde jo vist 15 utenfor mitt badevidu (i sola...)! Litt kjølig var det til å begynne med, men så snart vi hadde jogget et par meter, fikk kroppen varmen i seg. Hadde forøvrig på meg mitt drikkebelte med to flasker inneholdende sportsdrikk. Innholdet kom godt med underveis :)

Ferden gikk mot Bygdøy og grusstiene der. Vi holdt et for meg meget behagelig tempo; knappe 10 km/t. På Bygdøy, etter ca. 6 km, tok vi oss en aldri så liten stopp. Jogget så mot sivilisasjonen igjen. Nok en liten pause da vi nærmet oss enden på Bygdøy. Der sa jeg "ha det" og satte kursen hjemover via Sjølyst og Lysaker. For meg ble turen på 12,89 km. De siste kilometerne som jeg løp alene (ca. 4) var de tøffeste på turen. Jeg tvang meg selv til å holde et høyere tempo enn gruppa hadde gjort. Kjente på stinne lår og sa til meg selv "pain is my middle name" og løp på videre :)