søndag 17. april 2011

Halvmaraton om en uke??

Ei venninne la i går ut et spørsmål på Facebook-veggen til Treningscamp : "Er det noen campere som planlegger å delta på Drammen påskemaraton 2. påskedag? Det er halv også - kunne kanskje eventuelt muligens tenke meg den..."

Hm... Er jeg klar for en halvmaraton allerede nå? Jeg som har holdt meg til 8 km-turer i vinter og våres, om jeg ser bort fra de to meget rolige turene nå i april, de som var på rundt 13 km. 21 km er jo langt... Men noe i meg trigges! Løpe 21 km om en uke får Sentrumsløpet til å fortone seg som en liten tur kvartalet rundt! Skal se til om jeg får lagt inn min 2-milsrute en av de første dagene. Overlever jeg den på nogenlunde anstendig vis, ja, da sier jeg hallo til Drammen!

Jeg tenker stadig på artikkelen jeg leste i Dagens næringsliv, og derfor toner nå "pain is my middle name" i mitt hode! Ja, for jeg vet det kommer til å gjøre vondt når jeg skal løpe 21 km, eller for den saks skyld "kun" 10. Jeg vet at lungene kommer til å hige etter luft. Akkurat dette må jeg nok lytte til og evt. senke farten for å få inn nok oksygen. Men smertene i legger og lår... Det er her "pain is my middle name" kommer inn!