mandag 25. april 2011

Påskemaraton i Drammen; halvmaraton for min del

Jeg sa i min løpeiver ja til å bli med ei venninne for å løpe halvmaraton i Drammen i dag. La meg si det slik: Det var ikke været det stod på! Nydelig, halvskyet. Deilig vårtemperatur. Det som vel plaget meg litt før start, var tidspunktet: kl. 10. Jeg måtte stå opp kl. 6 for å få kroppen i gang!

Det jeg kan si om løypa, er at den er snill. Kun en og annen mikrobakke. Vi var vel en 150 som stilte til start, noen for helmaraton og noen av oss for den halve. Jeg holdt meg til min egen plan om å ikke løpe saktere - og heller ikke særlig fortere - enn 11 km/t. Da det gjenstod 8 km, begynte lårene å bli tunge. "Smerte er mitt mellomnavn!". Det var bare å si det til meg selv. Kom i mål, godt fornøyd med å slå min egen halvmaratontid med fire minutter :) Dagens tid: 1:53:06.