fredag 18. mars 2011

Dagen før Dagen

Forvirrenden. Dette med værprognosene. yr.no skriver elegant at temperatur dagtid i morgen (kl. 6-12) skal ved start være +1, ved Skramstadsætra -1 og på Dølfjellet -2.

aftenposten.no melder derimot at det ved start kl. 8 er -8, ved Skramstadsætra samme tidspunkt -10 og på Dølfjellet, også kl. 8, -12.

Akkurat. Kan jeg for en gangs skyld håpe og tro at yr har rett?? Min HF8-glider er jo for føre +1 til -4. Ikke for det, i dag er det først og frems FESTE som er i mine tanker. Jeg bare ha feste de første milene! Spent på om Guruwaxen var det rette å satse på. Eller om også den blir for glatt, slik jeg erfarte utpå dagen forrige søndag da jeg gikk fra Mylla til Sognsvann. Moralen er: Glipper det i morgen, skal jeg stoppe asap og legge på myk VR-smøring, type VR60.

Jeg har i ettermiddag korket Guruwaxen, som jeg la på i går, godt inn i skiene og lagt på tre lag VR40 og tre lag VR45. Ligger i kortene at jeg før start i morgen legger på noen lag VR50. Jeg håper å få teste før start om skiene, slik de er nå, er bakglatte.

Skulle noen ha lyst til å følge mitt renn, er jeg å finne med startnummer 12189. Birken tilbyr sms-tjenester og tracking. Mitt mål med rennet: Slå min egen tid fra i fjor med en time :)