søndag 20. mars 2011

Birkebeinerrennet 2012

Birkebenerrennet 2012 går av stabelen lørdag 17. mars. Jeg har alt begynt å glede meg! Påmeldingen åpner i oktober.

Hvorfor Birkebeinerrennet? Flere grunner: Nydelig tur over fjellet, god stemning, positive frivillige som servere mat og drikke, godt gjennomført arrangement, noe å trene mot.

Har satt opp tidsmålet mitt: 5 timer blank. Slik omtrent må da mine passeringer se ut (årets passeringer i parentes):

Skramstadsætra: 0:58:38 (0:58:20)
Kvarstad: 2:42:32 (2:51:22)
Sjusjøen: 4:04:15 (4:17:33)
Mål: 5:00:00 (5:17:29)

Mao. primært strekket mellom Skramstadsætra og Sjusjøen hvor jeg må ta inn (fra 9 km til 41 km). Planen min er at om jeg får til bedre glid samt klarer slippe kramper, da er det mulig. Jeg er i full gang med å undersøke/spørre rundt omkring akkurat på disse to emnene.

Den store utfordringen dog neste år, er å få til nok skigåing. Jeg har da ingen studiedag hvor jeg kan gå lange turer på dagen og studere på kvelden... Neste vinter må jeg ut og gå på i kveldsmørke. Ikke min favorittgreie, da jeg ser elg bak hvert et tre. Og elg er noe jeg ikke vil møte på!