lørdag 19. mars 2011

Dagen ble god, den :)

Super tur over fjellet i dag! Nydelig sol og vakker natur! Og ja, jeg klarte mitt mål og vel så det: Slo min egen tid fra i fjor med over en time :) Så nå i kveld sitter jeg lykkelig ned i godstolen, fornøyd med egen innsats.

Dagen startet med buss v / Ola Tollefsen. Kunne sette meg på bussen etter 12 min. gange hjemmefra. Behagelig å bli kjørt til Rena, hente startnummer, bli kjørt videre til start og bruke bussen som varmestue før avmarsj!

Teste skiene før start. Fant ut at jo, tre lag VR50 oppå det andre jeg hadde (Guruwax klister+voks/VR40) måtte til. Festet var da helt flott hele veien :) Gliden var det verre med. Her har jeg et felt å utforske til neste år!

Ellers må jeg konstatere at Vivitex-buksa ikke var til noen hjelp. Fra rundt tre mil og ut, banket krampene på i legger og bakside lår. Det var slik at de tidvis hindret meg i å ta i slik jeg ønsket. Bare kjente at om jeg gasser på nå, vil krampa slå til. Det gjorde den heldigvis ikke før jeg satt på bussen hjem. Da hogg den til i venstre legg helt oppe mot kneet; ikke godt. Moralen? Teste ut noe kalsium-/magnesiumpiller ved neste anledning.