søndag 13. mars 2011

Skitur og spent på smørevalget

Det er dagen for siste langtur før Birkebeinerrennet. Skal ta skibussen fra Sognsvann til Mylla og gå på ski tilbake.

Er nå spent på mitt smørevalg: I bunnen har jeg Guruwax Extreme 39 klistrer i kombinasjon med Hallgeir Extreme tørrvoks. På toppen noen lag Blå ekstra. I sekken har jeg bokser med VR-smøring, fra VR40 til VR70. Mitt mål er å ha feste, hvilket også er målet i Birken! Vil ikke der oppleve det samme som i fjor: glipptak på glipptak og resultat totalt utslitt etter tre mil.

Spørsmålet nå, før turen, er om klister i bånn funker fint på dagens føre? Vi snakker overskyet og temperatur fra -3 stigende til -1. Tidligere i uke fikk vi noe nysnø. På dagen har det vært sol og varmt, på natta kaldt. Kan jeg oppleve at det lugger hele veien og at glien er elendig?? Min tanke bak klisteret er at det er harde løyper, noe a la januarføret. Da funket klisteret supert, selv om vi snakket kaldere vær enn det vi har i dag.

Jeg kommer tilbake med rapport etter turen :)