onsdag 12. september 2012

Selvsagt ikke nye sko før et løp!

Det er jo en kjent sak: Ikke foreta deg noe nytt mht. utstyr, bekledning, mat e.a. før et løp/ritt/renn. Alt skal være vel gjennomprøvd, slik at ingen kjedelige overraskelser dukker opp, i hvert fall ikke i forhold til utstyr, klær og matinntak.

Så hva gjør denne dama? Kjøper nye sko... Altså: Mizuno Wave Ascend 4 blir å se på mine føtter lørdag under Birkebeinerløpet. Flunka nye. Ikke gått en meter. Men vel prøvd modell gjennom flere år. Vet at denne skoen funker for meg. Tar ikke sjansen på Adidas Adizero XT, som jeg jo kun har to turer med forrige uke på hhv. 22,6 km og 10,5 km. Kjenner det fremdeles i akillesen etter de turene. Mizuno har en fin demping, noe Adizero ikke har så mye av.

Det står fint på Oslo sportslagers hjemmeside:
"Mizuno Wave Ascend 4 er en trailmodell med god demping og stabilitet. Den robuste og grove sålen gir godt feste i skogsterreng og på stier."

Mizuo Wave Ascend 4 veier forøvrig, som tidligre nevnt, 265 gram. Adidas Adizero XT 4 veier 300.

Du ser forøvrig skoen på mine føtter på profilbildet mitt her på bloggen - tatt under Nordmarkstraver´n i 2011.

Nå blir det spennende å se hva jeg tenker om dette med helt nye sko løpsdagen etter at Birkebeinerløpet er unnagjort. Frem til lørdagen skal jeg nå hvile meg i form samt drikke mye vann :)