mandag 13. september 2010

Tankene går mot skisesongen :)

Ja, bare Birkebeinerløpet er over, vil det være skisesongen som står først i køen der oppe i hjernebarken (eller et eller annet sted der oppe i toppelokket). Dvs. skal jo sykle Rallavegen helgen etter Birkebeinerløpet, men det er å regne som en kosetur. Dog, litt sykling må jeg få til neste uke, ellers vil rumpa få det tungt de milene fra Haugastøl til Vatnahalsen og tilbake!

Ski, atså: Jeg har i kveld meldt meg på Skiforeningens skikurs på Skeikampen i november. Skrekkblandet opplevelse å melde meg på noe slikt uten noen kjente å dra sammen med, men samtidig litt spennende! Jeg frykter ikke å møte en gjeng ukjente. Det mest spennende er om jeg klarer å holde følge med noen av de andre detakerne. Kurset er for "viderekomne turgåere". Satser på at jeg klarer å henge sånn nogenluden med. Jeg har noen uker å trene opp armmusklene, som jeg anser som mitt svake punkt. Minnes med gru hvor utrolig sliten jeg var halvveis i Birkebenerrittet nå i vinter etter å hatt glipp- på glipp- på glipp-tak oppover bakkene... Der og da lovte jeg meg selv at jeg skulle trene opp armene til neste års Birkebeinerrenn. Dvs. ikke der og da! Der og da sa jeg "aldri mer!". Men straks jeg var i mål, da lovte jeg meg selv å trene opp armmusklene!

Før dette skikurset i november: Rulleskiene skal på. Et par-tre økter i uka må til. Heldigvis er min lengre halvdel også grepet av rulleski/ski. Sammen skal vi få noen fine turer :)

Skiforeningen har lagt ut noen rulleskivideoer hvor man kan få noen tips.

Noen rulleskitips har også DN lag ut på nett.