torsdag 21. juli 2011

Drikker meg til mot

Lørdag er det altså tid for min lengste joggetur ever; fra Harestua til Sognsvann - omlag 35 km. Planen er å jogge fra Harestua til Stryken (knappe fire km) og derifra følge ruta til Nordmarkstraver`n. Da toget ikke lenger går til Stryken, blir det altså avjogg fra Harestua.

Jeg er utenom ferier veldig flink til å drikke vann i løpet av dagen. Får i hvert fall i meg to liter. Nå i ferien må jeg minne meg selv på at jeg må drikke (på jobben fyller jeg på to halvliter med vann før lunsj og to etter). Så jeg er altså i gang med vanndrikking frem mot lørdagen. Vet at jeg svetter mye ved lange løp. I tillegg til vannet, gleder jeg meg til å putte i meg potetgull fredag kveld! Noen har jo en teori om at kramper i legger og lår er som følge av saltet man svetter ut. Husker hvordan jeg så ut i ansiktet etter halvmaraton i Drammen 2. påskedag; hvit! Ved å spise potetgull fredag kveld, demmer jeg kanskje opp for kramper som hadde kommet ellers. Det er i hvert fall håpet!

Om lørdagens "lille løpetur" kan dere lese på Treningscampens blogg. Alle som vil kan bli med på denne turen! Ikke meg i mot å treffe akkurat DEG på toget til Harestua som går kl. 9.55 fra Grefsen på lørdag!