tirsdag 1. januar 2013

Første joggetur på to og en halv måned

Skal jeg si: "Endelig!" Eller: "Du verden så dumt å jogge før forkjølelsen er helt borte!"?

Tja.... begge deler sier jeg i grunnen nå. Har ikke jogget siden 18. oktober pga. denne skiveglidningen i ryggen. Har også trent lite annet den siste tiden pga. forkjølelse (den gode lærer har vært forkjølet hele ferien) og er ennå ikke helt fri for tett hode og trange luftveier. Slik var det kanskje ikke lurt å jogge; bare måtte.

Og moralen etter denne joggeturen, som var av det korte (6,24 km) og rolige (gjennomsnittstempo 6:19 min/km - 9,5 km/t) slaget: Kjente ikke noe til ryggen; jippi!!!!! Luftveiene var det verre med. Derav rolig tempo - samt det faktum at det var meget glatt på veier og fortau i dag etter dager med regn og nå et par kuldegrader.

----
Forøvrig interessant å se på pulsen min på dagens joggetur:  var oppe på en makspuls på 99 % og en gjennomsnitt på 82 %. Vanligvis ligger jeg på makspuls rundt 85 % og gjennomsnitt rundt 78-79 %.