søndag 6. januar 2013

Ukas 2. joggetur

Forkjølelsen har ikke helt sluppet taket, det har heller ikke juletrefestspillingene, men det ble da tid til en joggetur i kveld. Samme turen som sist tirsdag - du verden, to joggeturer på en uke!!! Godt å være i joggeskoa igjen, selv om jo det kjennes veldig tungt etter å hatt opphold i over to måneder.

Gøy å sammenligne turen tirsdag med den i dag. Litt urettferdig selvsagt, da tirsdag bød på meget glatt føre samt at forkjølelsen var hakket verre enn i dag. Men dog... Her er tallene:

Kaloritallet må jo være hakkandes gæli på tirsdag...  

Angående tiden på denne runden, som jeg har loggført 19 ganger på Garmin Connect: 
Løp tirsdag på 39:26 min:sek med gjennomsnittshastighet på 6:19 min/km.
I dag var brukte jeg 36:37 min:sek og hastigheten var 5:52 min/km. En klar forbedring altså. 

Men: rekorden min (når jeg ser på rundens gjennomsnittshastighet; ikke alltid runden er på meteren like lang) stammer fra 20. mai 2009 Da var gjennomsnittshastigheten 5:24 min/km og jeg brukte 33:57 min:sek på runden som da ble målt til 6,28 km. I dag viste klokka at runden var 6,25 km. Alle mine tider som er bedre enn 5:45 min/km er fra april eller senere på våren/sommeren. Det er mao. håp!!!