lørdag 12. januar 2013

Spinning og ski

Ble utfordret tidliger i uka, og tok derfor en spinningsøkt på Elixia grytidlig tirsdag morgen. Ja, jeg synes 6.30 er grytidlig, ultra b-menneske som jeg er. 30 minutter spinning er dog digg, i hvert fall i etterkant! Godfølese i kropp og sinn og god samvittighet resten av dagen.

I dag hadde jeg bestemt meg for at jeg måtte ut på ski. Det er på dagen fire uker igjen til Holmenkollmarsjen. Jeg startet prepareringen av skia i går kveld. La gurublandingen da (se videoen til slutt her), og i dag la jeg fem lag Blå extra oppå. Det funka i grunnen bra på det skarpe føret. Rundt minus 8, strålende sol og lenge siden det har snødd. Mulig burde jeg ha lagt gurublandingen litt lenger fremover på skia. Ja, for det er vel egentlig logisk: legge gurublandingen så langt frem som jeg har tenkt å legge dagens voks? Gurublandingen gjør jo at voksen holder seg på. Der det ikke er gurublanding, mister jeg også dagens voks. Tenker jeg rett?

Gikk turen jeg har gått en del ganger før: Sognsvann - Frognerseteren t/r - en tur på knappe to mil, avhengig av hvor jeg starter. Jeg liker jo å konkurrere mot egne tider (har ikke sjans på andres). Det er derfor med glede jeg konstatere at av de ni gangene jeg har registrert denne turen på Garmin Connect, har jeg ikke gått så fort som i dag :) Hjelper selvsagt med det skarpe føret som var i dag, men allikevel fint å se at jeg har en viss fart i kroppen sammenlignet med tidligere år.

Her er videoen til Oslo sportslager som viser hvordan legge "gurublanding" med Extreme 39 klister og Extreme Hallgeir voks: