mandag 14. juni 2010

Rulleski :)

Totalt fersk er jeg når vi snakker om rulleski. Før kvelden i dag hadde jeg vel kanskje tilbakelagt totalt 1000 m på flat vei fordelt på flere økter. I kveld hadde min lengre halvdel og jeg meldt oss på rulleskikurs i regi av Oslo sportslager i Maridalen. Det ble to givende timer! Vi var vel et 20-talls mennesker som møtte opp, de fleste menn. Vi ble delt i tre grupper, den ene ren damegruppe. Her ble det mange gode tips; hvor plassere stavene, hvordan bruke overkroppen, hvordan bremse (i den grad det er mulig....), staking, dobbeltak, diagonalgang og hockeystilling.
Min største frykt på forhånd var nedoverbakkene. Kan vel ikke si jeg er kvitt frykten etter kveldens økt, men jeg overlevde i hvert fall og fikk testet opptil flere små bakker. Gikk kun en gang i asfalten, på flat mark, da jeg klarte å feste den ene stavene i en rist. Slo høyre underarm slik at det stadig kjennes godt, nå et par timer etter.
Moralen er at jeg ser frem til neste gang jeg skal ut på rulleski! Tanken er å trene opp kroppen og stakeegenskapene slik at jeg skal takle Birkebeinerrennet bedre i 2011 enn i år :)