søndag 20. juni 2010

Garmin 405 + Vivitex-oppdatering

Jeg elsker min Garmin 405 :) Elsker generelt Garmin-sakene som jeg har (må innrømme at jeg har opptil flere, beregnet for ulik bruk). Det supre, slik jeg ser det, med Garmin er at den har innebygd GPS; slipper en tilleggsdippedutt. Jeg setter selv hvilke tre felt jeg vil se mens jeg jogger (jeg liker å se hastighet, gjennomsnittshastighet og distanse). I tillegg er det selvsagt Garmin Connect. Hit inn laster jeg opp dataene fra klokka etter endt tur. Liker det :)

Har forøvrig helt kuttet ut Nike+. Når jeg ser tilbake, virket det helt ødeleggende for jogginga å joine Nike+ og utfordringen som gikk på å løpe så langt som mulig i april. Jeg løp og løp, 233.34 km. Og det holdt kun til 5. plass!!! Mistet virkelig løpepiffen etter det. Nå holder jeg meg til meg selv og  Garmin Connect.

Fikk meg en joggetur på 8.07 km nå etter den lille økten med rulleski på Fornebu.

Så var det en Vivitex-oppdatering: Jeg har nå brukt Vivitex kne siden 23. april, straks to måneder siden. Har i grunnen hatt det på 24 timer i døgnet (ikke i dusjen da!). Har det hjulpet? Tenkte jeg skulle teste et par dager uten Vivitex kne. Som sagt, så gjort, for tre dager siden. Det var som om knevondtene meldte sin tilbakekomst med en gang! Så i dag er Vivitex kne atter på plass og vondtene er sendt avgårde. Innbilning? Greit for meg!