mandag 2. mai 2016

Sentrumsløpet; hva er det? Birkebeinerløpet: here I come :)


https://www.strava.com/activities/563163142

Ja, det ble intet Sentrumsløp for meg. Hadde det så mye mer gøy med å stelle i min hage. Eller jeg bør vel si: Stelle på min tomt. Har altså 3,5 mål som ligger innenfor markagrensa. Delvis naturtomt som ikke har vært holdt ved like på mange år. Nå har jeg tatt unna det grøfste og kan konsentrere meg om jogginga frem mot Birkebeinerløpet 11. juni. Dvs. inspirasjonen er så der. Vil vilja mi klare å jage meg ut på tre joggeturer i uka nå i ukene fremover? Begynte denne uka bra med en 8 km lang joggetur. Det var tungt og lite inspirerende. Sakte gikk det også; 6:14 min/km i følge Garmin Connect.

Målet er å løpe Birkebeinerløpet omtrent som i fjor. Da var farta mi 6:23 min/km, noe jeg da syntes var passe elendig. Persen min på nåværende Birkenløype er gjennomsnittsfart på 5:53 min/km. Den stammer tilbake fra 2013. Var kun halvannet minutt etter merket, minnes jeg :) Tru om jeg noen gang oppnår det berømte merket? Det tror jeg ikke. Nærmest har jeg vært i joggedelen. Langt unna på sykkel og ski. Og jogginga har jeg nå snart fått nok av; gir meg lite glede. Får satse på at det endrer seg.