søndag 8. mai 2016

So far, so good

Ja, jeg holder meg foreløpig til min plan: Gjennomførte i dag ukas 3. joggetur. De to andre var på hhv. 8 og 10 km.

Dagens tur planla jeg som en rundtur på 15 km med puls på maks 150. Dette i følge treningsopplegget jeg fikk av Ingrid (Kristiansen) i fjor: Der var opplegget lagt opp slik, ut i fra mine pulsverdier:

En dag: En lang langtur 1.30 – 2.00 ++ timer (heller litt for rolig enn for hardt. Puls ca. 135 – 150).
En dag: 45 min – 60 min, vanlig løping, denne kan løpes noe fortere enn turer over 60 min. Puls ca. 155 – 165.
En dag: En litt hardere økt intervall eller hurtig langtur, halvhard tur, puls ca. terskel, 172 – 175.

Det meste skar seg med det langturopplegget i dag: For det første løp jeg for langt! Da jeg kom til Siggerud, tenkte jeg ikke: løp gjennom sentrum og et par km før jeg forstod at jeg løp feil vei. Tilbake til Siggurud og så på rett vei. Turen ble altså drøye 4 km lengre enn planlagt. Pulsen forsøkte jeg virkelig holde nede, men ruta er kupert. Stadig en liten bakke opp og en liten bakke ned. Ikke som den straka vegen jeg hadde fra Lysaker og ut på Mosseveien den gang jeg bodde lengst vest i Oslo! Dog: farten viser at jeg tok det rolig. Fornøyd med nesten å ha løpt to mil etter såpass lite trening de siste månedene. Før denne turen hadde jeg kun syv mil i beina så langt i år.

Forøvrig nydelig vær langs landeveien i dag :)