søndag 15. mai 2016

Nok en uke etter planen

Ja, fikk til tre joggeturer også denne uka: Mandag kun en kort (5 km) og rolig skogstur med god kollega. Torsdag 10 km på vilja etter jobb og i dag, søndag, 14,4 km også på vilja. Hadde kjørt i hele natt etter bursdagsfeiring på Vestlandet. Kun sovet noe få timer på morgenkvisten da jeg kom hjem. Men ut og jogge, det skulle jeg.

Er "velsignet" med denne vilja: Har jeg først bestemt meg for noe, som gjennomfører jeg som regel.

Jeg har nå funnet meg en rundtur som da er 14,4 km. Her i Østmarka konstaterer jeg at veien er bølgete: Det går opp og ned og ned og opp. Ser liksom ikke så ille der oppe på bildet, men jeg lover dere at bakkene er ille nok for min litt for tunge kropp.

Forrige søndag hadde jeg en rolig langtur på 19,3 km. Da forsøkte jeg holde pulsen nede og hodt en gjennomsnittsfart på 7:02 min/km - eller 8.5 km/t. I dag så jeg fint lite på klokka, bare jogget sånn at det kjentes ok ut. Gjennomsnittsfarten ble på 6:17 min/km - 9,6 km/t. Sier meg godt fornøyd med det.