mandag 16. februar 2015

"Fot-dommen", del 2

I dag var det manuellteraputen på NIMI sin tur. Av henne fikk jeg en øvelse som ved hjelp av den grønne strikken skal styrke muskulaturen der på fremsiden av leggen.

Vi er enige om at å løpe i nedoverbakker ikke er noe særlig for min vonde fot, kanskje ei heller på flatmark. Oppover, derimot! Det synes foten er ok. Slik sett skulle jeg gjerne hatt tilgang til en tredemølle, hvor det jo bare er å stille inn maskinen på noen grader oppoverbakke. Men tredemølle har jeg ikke tilgang til, derfor skal jeg forsøke ta meg en joggetur ute i morgen. Da blir det dessverre ikke kun oppover, men også en god del bortover (og litt nedover...). Skal ikke jogge den lengste turen, men se hvordan det funker med en mellomlang.

Jeg driver også å "doper" meg med Ibux 400 mg for tiden samt smører inn Voltarol gel. Satser på at alle tiltak funker, og det relativt snart.