søndag 1. februar 2015

Dropper Holmenkollmarsjen

Ja, den tanken måtte jeg diskutere med meg selv i går, da jeg alene tok Skibussen til Mylla og gikk tilbake til Songsvann; 42 km.

Jeg innser at min langrennsform er helt elendig. Det går sakte og det er tungt. Kanskje ikke så rart når jeg ser hvor lite jeg har gått på langrenn i år og i fjor:

I hele 2014 gikk jeg drøye 10 mil på ski; meget lite.
Så langt i 2015 har jeg gått 10,6 mil. Det er jo hakket bedre, men akk så lite.

I "kronåret" mitt, 2011, gikk jeg bare i januar nesten 20 mil (benyttet studiedagene godt). Det var i det året jeg gikk mitt beste Birkebeinerrenn til nå.

Jeg innser at jeg kommer til å bruke flaut lang tid på Holmenkolmarsjen lørdag. Derfor diskuterte jeg med meg selv i går det å droppe hele marsjen. Men: kom til at jeg jo kan ta det som en tur; har jo betalt.

I 2014 gikk jeg ikke marsjen pga. regnvær. I 2013 brukte jeg 5:19 og i 2012 5:11. Løypa har variert litt i lengde og trasse, men begge de årene var den omlag 54,5 km. Skal visst være det samme i år. Jeg ser for meg å bruke minst seks timer i år - og tenker ikke skrive hjem om det.