lørdag 21. februar 2015

Islagte spor

Skibussen til Mylla i dag, og ferd gjennom Marka på ski til Sognsvann; 42 km. Jeg var forberedt på is i løypa: Preppet i går skia med Guruwax og la noen lag Blå Extra og Rode viola mutigrade på toppen. Det funket supert de første par mila. Det var som sagt reltivt isete løyper. Staket en god del på flatene. I de fæle, islagte nedfartene er jeg pingle. Der ploget jeg så det holdt. Det tærte på Gurublandingen min...

I den siste oppoverbakken før Kikut la jeg på litt ekstra Rode viola mutigrade for i det minste få litt feste. Ved Kikut la jeg på noen lag Blå Extra med Rode viola mutigradepå toppen. Vel over Bjørnsjøen - stakende 3 km - la jeg atter på noen lag Blå Extra og Rode viola mutigrade. Kan ikke si festet var mye å skrive hjem om. Voksen ga ikke feste når guruputa var borte. Nærmere Ullevålseter ble snøen til slusj. Null feste også der.

Ellers var det en flott tur i vakker natur :) Men tror ikke jeg går flere turer i Marka om det ikke kommer mer snø.
--
Foten, den høyre: Kjente godt til vondtene i høyre vrist. Later som de ikke er der.