søndag 26. mai 2013

Ikke akkurat i Birkenform...

Birkebeinerløpet er knappe to uker unna. Formen min virker mye lenger enn som så unna... Løp den faste langturen i dag, Sognsvann - Bjørnholt t/r (drøye 22 km). Dagens tid er blant de dårligste jeg har prestert og åtte minutter unna persen, som jeg klarte for tre uker siden. Etter den dagen har det ikke vært så mye jogging på meg, hovedsaklig pga. en forkjølelse som kom en ukes tid før 17. mai.

I dag var det i overkant varmt - rundt 25 grader og nesten skyfri himmel. Låra (og kroppen forøvrig) kjentes tung som bly fra første steg. Masse av slim i luftveiene som ville opp jevnt og trutt. Jeg kom meg rundt på vilja. Måtte gå i en av de bratte kneikene mot slutten (vi snakker da på sykkelstien som går fra Ankerveien mot Sognsvann). Ikke veldig fornøyd med å ligge så dårlig an til Birken, men godt fornøyd med å ha gjennomført turen.

Planen de neste to ukene, før Birkebeinerløpet: tre jobbeøkter til uka (en halvlang, en intervall og en langtur). I uka før Birken skal jeg maks ha en joggetur på rundt ei mil. Vet av erfaring at jeg trenger litt hvile før slike løp.