mandag 20. mai 2013

Aner bedring på kroppen


Ja, den syke kroppen begynner, sakte, men sikkert, å bli friskere. Etter halvannen uke med kraftig hoste iblandet snørrete nese og tidvis feber, er jeg nå nærmest for frisk å regne. Har siste dag med penicillin i morgen.

17. mai ble en super dag - de som kjenner meg vet at dette er årest desidert beste dag for min del! Elsker å marsjere på Karl Johan med mitt korps, Sagene janitsjarkorps. Vi gjør oss relativt godt i gata, ok som vi kan marsjere og med en 50 mann i rekkene. Selv går jeg i bakerste rekke med min sousafon.

I går var det endelig duket for en løpetur. Den ble på drøye 9 km. Og det var en meget varm tur!!! Vi snakker minst 25 grader ute. Fort gikk det ikke i bakkene oppover mot Ekerbergsletta. Tung var pusten og mye var slimet i halsen. Fornøyd med å fullføre turen med en fart på  10,3 km/t (eller 5:49 min/km).

Hittil i mai har jeg løpt 67,8 km. I mai i fjor løp 90,4 km. Det er jo et visst håp om at jeg skal klare løpe tilsvarende denne maien, ettersom det jo er 10 dager igjen av måneden.