mandag 18. oktober 2010

Deilig selvpining

Ja, jogging er for meg deilig selvpining. Det er heller sjeldent jeg nyter, virkelig nyter øyeblikket mens jeg jogger i vei. Men følelse etterpå; den er god:)

Dagens tur var på 8,5 km og gikk fra Skansebakken, Slora rundt og tilbake til Skansebakken. Har jogget denne turen noen ganger tidligere i høst. En deilig tur i form av at underlaget består av jord og grus. Terrenget er passe kupert. Noe oppover første halvdel og tilsvarende noe nedover i siste halvdel. Innimellom noen flate partier.

Min Garmin 405 er stadig nede for telling - sendte den til rep. i dag. Altså var det atter å jogge med Garmin 705-en. Funker greit det også, men den ligger i rompetaska. Dermed har jeg ingen kontroll på farta underveis. Må lytte til kroppen og hva den orker...!

Kjenner på at det er noen uker siden jeg har jogget. Hadde jo en liten tur her på lørdag og nå deenne i dag. Tanken er å få inn minst tre joggeturer i løpet av hver uke fremover. Dette var da ukas første. I morgen og torsdag skal jeg jogge til studiene (8 km). Får se om jeg jogge hjem fra dem også eller om bussen roper på meg...

Ellers kjenner jeg stadig på at lårmusklene er stive etter Birken - som nå er mange uker siden! Så må jeg innrømme at jeg har begynt å bruke en bukse fra 2xu ("two times you"). Dette er en komprimeringsbukse og skal hjelpe på støle og stive muskler. Me fer sjå om den gjør det. Deilig var den i hvert fall å løpe i. Jeg kunne helt klart heller ha valgt meg en lang bukse fra Vivitex, men dette har å gjøre med pris. 2xu koster under halvparten av Vivitexen...