lørdag 16. oktober 2010

Garmin 405 nede for telling


Jeg merket det mandag, da jeg gikk på rulleski: Min Garmin 405 fant ikke satellittene. Hvilket er en smule irriterende, da det er nettopp pga. GPS-funksjonen jeg har valgt meg denne Garminen. Vel hjemme fra rulleskituren måtte jeg manuelt legge inn distanse på www.garminconnect.com. Jeg kjente distansen da turen var den samme som forrige gang jeg gikk på rulleski.

Vel, i dag håpe jeg jo at Garmin 405 hadde fått tenkt seg om siden mandag og at GPSen skulle funke. Det gjorde den ikke. Derfor måtte jeg ut på joggetur med min sykkel-GPS: Garmin 705 Edge. Den er super den, men krever litt plass. La den i rumpetaska. Slik fikk jeg ikke fulgt med på farten min underveis. Antok at det gikk pent og rolig. Vel hjemme så jeg at det var rett: 10.3 km i snitt. Distansen var kort og grei: 6.08 km - på asfalt.

Og armen, den berømte høyrearmen med tennisalbue? Vel, den har det ikke godt i dag etter at jeg har brukt 5 1/2 time på husrengjøring, fordelt på i går og i dag. Og faktisk: Skulle tro jogging var meget skånsomt for hender. Det er forsåvidt det, men jeg kjente godt til smerten i oppoverbakkene. Armene er spesielt aktive da.