mandag 24. mai 2010

Dagens joggetur

Før joggeturen: Det er maaange dager siden jeg hadde min forrige joggetur. Forkjølelse har mye av skylda. Jeg hoster stadig, men ikke verre enn at jeg i dag går for en joggetur av det litt lenge slaget. Har defor med meg drikkebelte. Fire småflasker med energigivende drikk. Joggeskoene er de gamle. Håper å få de nye på onsdag.

Etter joggeturen:  Det ble den joggeturen som for meg er den lengste jeg jogger: Heimifra og ned til Lysaker, langs strandpromenaden inn til Aker brygge og videre forbi Oslo S opp til Gamlebyen gravlund. Snu og heimatt. Da har jeg tilbakelagt 20,45 km. I dag med en gjennomsnittsfart på 10,5 km/t eller om du vil 5:43 pr.km. Totaltiden ble 1 t 57 min 1 sek. For meg er det en akseptabel fart. Jeg er jo intet hurtigtog :) Halvmaraton på knappe to timer er jeg mer enn fornøyd med.
- Møtte noen små ender nede ved Bestumkilen. De får meg til å trekke på smilebåndet :) Måtte halvstoppe og ta et bilde av dem på hjemveien. Da hadde de (dessverre) krabbet ut i vannet etter å ha luntet langs stien da jeg passerte dem første gang.