lørdag 1. mai 2010

Årets første (skikkelige) sykkeltur

Hadde en flott og tildels slitsom sykkeltur i dag: Hjemmefra - Sørkedalen - Kikut - Maridalen - Tåsen - hjem. 51,74 km viser min Garmin Edge 705. Super trening frem mot Fredagsbirken i august :) Bakkene opp fra Sørkedalen er lange og harde... Synd å si det gikk veldig fort. Jeg er intet hurtigtog, som tidligere nevnt. Tiden ble 3:00:58. Det gir en gjennomsnittsfart på 17,1 km/t. Min beste tid på samme tur i fjor - i august - var 2:48:21 (gjennomsnittsfart 18,5 km/t).

Kroppen: Fine lår - skal jeg gi Vivitexbuksa noe av æren?! Hadde den innerst og en lang sykkelbukse utenpå. Tærne er det stadig tilbakevendende problem når jeg sykler: De er iskalde. Og så var det ryggen da: Den sliter i den nederste delen. Må jevnt og trutt rette meg litt opp på setet for å få strukket på den. Og nakken: Må jevnt og trutt løse opp i den ved å vippe hodet opp og ned noen ganger. Ellers så er jeg enig med meg selv om at det var en fin tur :)