lørdag 24. februar 2018

Rena - Sjusjøen

Tusen takk til Birken som i dag satte opp buss fra Oslo til Rena - og plukket oss skiløpere opp da vi ankom Sjusjøen noen timer senere :)

Det gikk ikke fort over fjellet i dag sammenlignet med andre ganger jeg har gått her (dog gikk jeg i dag uten startnummer; har nok noe å si).

I dag var det relativt mildt ved start Tingstadjordet, for så å bli riktig så kjølig opp mot Raudfjellet. Vi snakker en 12 kalde. I tillegg en heftig tjukk tåke som gjorde sikten minimal. Kjekt da med briller som i det minste gjorde at noen konturer ble oppdaget.

Jeg opplevde føret som trått. Det virket det ikke som dagens to sprekeste pensjonist-birkebeinere syntes: Hun 72 år, han 89. Begge med rundt 35 deltakelser i Birkebeinerrennet. Hun med super glid og festesmøring; staket uten problemer lange strekker. Han med blanke stakeski. Er det virkelig mulig å være så sprek og sterk når en har oppnådd en slik voksen alder?! Tydeligvis :) Begge to slo meg i løypa så det sang.

Måtte sjekke tiden fra 2015 på damen - året jeg har min bestetid i Birkebeinerrennet fra: hun slo meg da med 20 minutter. Får trøste meg med at disse to har gått på ski langt mer enn meg og har trolig også holdt sine kropper i form gjennom veldig mange år. Jeg steg jo opp fra sofaen da jeg var 42 år.

Jeg ga i dag det jeg orket oppover bakkene og på flatene. Spennende å se hvordan været blir på Birken, som er om tre uker. Klare jeg også da å gi det jeg er god for, skal jeg være fornøyd, uansett tid :)