mandag 19. februar 2018

25 dager til Birkebeinerrennet...

... og jeg gleder meg :) Ser frem til å nyte den vakre naturen, til den gode stemningen over fjellet (alle som heier på akkurat meg!) og til slutt vite at jeg gjorde en hederlig innsats.

Bildet er fra Birkebeinerrennet i 2013. Det var en slitsom tur over fjellet det året. I 2014 ble rennet avlyst pga. uvær. Sist jeg deltok var i 2015. Da perset jeg i strålende sol. Jeg forventer ingen persing i år.

I 2015 løp jeg min første maraton i mai. Da Birkebeinerrennet opprant, hadde jeg over 25 mil i joggebeina mine. Hvilket tilsier en ganske god kondis. Hittil i år har jeg 2,5 mil jogging og 35 mil på ski (siden desember). Kondisen er nok dårligere enn i 2015 - i tillegg er jeg tre å eldre.

Det med ski-tid avhenger selvsagt også av føre og vær. Trått som i 2013 eller god glid som i 2015? Spennende å se.

Til lørdag tar jeg Birkenbussen til Rena og får gått løypa til Sjusjøen. Det blir gøy :)