fredag 26. januar 2018

Nordmarka i mitt hjerte

Ja, nå har jeg opptil flere flotte turer i Nordmarka i år: to turer Mylla-Sognsvann (43 km x 2) og nå en tur på gamle "stier": Sognsvann-Tryvann-Kikut-Sognsvann (38 km).

Når jobben ikke er det mest lystbetonte, er det godt å ha noen timer som kan avspaseres. Slik som i dag. Det var litt utfordrende føre: sist lørdag var det mass nysnø da vi gikk fra Mylla. Mykt og godt å falle :) Blå Extra og VR45 fungerte da fint. Så kom mildvær og mye regn og vind onsdag. I dag var det rundt 0 grader. Jeg startet friskt med kun Blå Extra. Etter 200 m på med VR45. Etter nye 200 m på med VR50. Etter fire km på med VR60. Festet var elendig. Gliden super. Mulig en Gurupute hadde gjort susen for festet. Har brukt den tidligere vintre med stor suksess.

Skulle ønske jeg virkelig var god og sterk nok til å stake. Jeg hadde en lang stakestrekning over Bjørnsjøen fra Kikut (bildet er tatt der). Staket rett og slett hele veien over vannet. Vi snakker 2,5 km. Morsomt å se på Strava i etterkant: Dette er min raskeste ferd over Bjørnsjøen noen gang og ikke nok med det: Min tid holder til 10. plass blant 136 kvinner som er på lista :)

Synes ellers ikke det gikk veldig fort i dag. Slet som sagt kraftig med feste. Ble lite pen diagonalgang. Vondt har jeg nå i høyre vrist og en muskel på utside lår ned mot kneet, også på høyre side. Merket dette da jeg gikk. Verre nå i kveld. Satser på at det roer seg pent ned til søndag. Da skal jeg ta Skiforeningens oppsatte buss fra Frognerseteren til Sørkedalen og gå traseen til Holmenkollmarsjen.

Jobben er altså ikke det beste. Søker daglig etter en ny. En som tilbyr mye praktisk arbeid (mekke PCer, IKT-veiledning, vaktmesterarbeid, klubbleder, noe undervisning). Inntil ny jobb er i boks, får jeg forsøke legge meg opp timer til avspasering, slik at jeg kan gjøre mer av det som gir glede. Langrenn for eksempel.

Leter forresten etter buss fra Oslo til Birkebeinerrennet. En buss av typen som kan brukes som varmestue før start. Om noen vet om en, tips meg gjerne :)