lørdag 20. januar 2018

Nok en flott skitur i Nordmarka

Som for to uker siden: Skibussen fra Sognsvann til Mylla og skitur gjennom Marka via lite stopp på Sandvikshytta, et litt lengre stopp på Kikut og tilbake til bilen på Sognsvann. Denne gangen ikke alene, men med to venner.

Disse mine venner er i langt bedre form enn meg, eller skal jeg si: de mestrer skigåing bedre enn meg. Gode venner tar dog hensyn til det svakeste ledd, holder mer eller mindre følge og ser på en tur gjennom Marka som flott rekreasjon :)

Jeg skal tvingen meg igjennom Birkebeinerrittet i år. Det kommer nok til å bli tungt, det kommer til å ta lengre tid enn sist jeg deltok. Det var i 2015. Samme år som jeg trente meg opp til Edinburg Marathon. Jeg hadde det året mange mil bak meg med joggesko på og en del mil med ski på beina før Birkebeinerrittet. Tida mi ble 5:01 da. I år får jeg prise meg lykkelig om jeg holder meg et sted mellom 5:20 og 5:50. Mye er selvsagt vær- og føreavhengig. Nå må jeg finne ut hvordan komme til og fra Birken. Tro om Ola Tollefsen Bussreiser atter skal bringe meg til og fra?