søndag 28. mai 2017

Veien til Birkebeinerløpet; ctrl+alt+del? - uke 21

Det ble som jeg fryktet: sist mandag brøt forkjølelsen ut. Slik har jeg ligget strøken det meste av uka med null fysisk aktivitet. I skrivende stund henger da Birkebeinerløpet i en meget tynn tråd. Jeg hadde planlagt langtur tirsdag som var. Nå ligger jeg altså en uke etter skjemaet, og formen er ennå ikke helt tilbake til normalen; hoster og harker stadig.

Nå i kveld kom melding på Facebook: Jeg har vunnet startnummer til Fornebuløpet som er onsdag! Nå må bare hosten forsvinne asap!

Fornebuløpet går mitt barndoms rikes trakter. På Fornebu var jeg mye som barn: Hit syklet vi fra Lilleaker, spilte på kronesautomatene, kjøpte is og så på fly. Hit syklet vi og overnattet ved sjøen i min ungdom. I senere år, før jeg måtte flytte, hadde jeg en god del joggeturer på Fornebu. Slik passer Forenbuløpet meg ypperlig :) Nå må jeg bare bli frisk nok til å jogge denne løypa onsdag.