søndag 7. juni 2015

Første og siste (?) joggetur i Marka for i år

Det har jo vært en vår preget av oppkjøring til maraton 31. mai. Helt bevisst har jeg kun jogget på asfalt for å bli vant til dette underlaget.

Nå er det en knapp uke til Birkebeinerløpet. Fant ut i går at det var nok greit å få til en tur i Marka før Birkebeinerløpet neste lørdag. Få et par mil i beina med mine offroad-sko Adidas Adizero på føttene og grusdekke under.

Det ble en tur i sakte modus; lover ikke godt mht. å skulle få tatt mitt første merke i Birken. Dog nydelig vær (etter å ha regnet fra seg da jeg kom til Ullevålseter) og grønt og frodig ute i Marka :)

Antar at dagens joggetur er den siste i Marka for dette kalenderåret. Jeg har min vonde høyrefot som nå hyler høyt etter hvile. Etter neste helg er det sykling som er greia.
----

En liten påminnelse om Birkebeinerløypa, slik jeg skrev etter løpet i fjor:

Det er de ca. 8,5 første kilometerne som er tyngst. De består av en del kneiker av det korte og litt lengre slaget. Dog også litt flatt og noe nedover. Etter 8,5 km er det i grunnen bare å kruse inn til mål :) Underlaget på de knappe 21 km består av gress, grus, søle, stein.