søndag 31. mai 2015

Jepp; klarte det!

Kom vel i mål på dagens maraton i Edinburgh :) Min første maraton ever. Veldig godt fornøyd med  å fullføre, var jo meget spent før start.

Her er hva jeg skrev etter løpet på Garmin Connect:

"Offisiell tid: 04:40:20. Mitt første maraton ever fullført :) Sammen med søster det meste av veien. Vi sa vel "ha det" rundt 30 km. Da var søsters ben/kne ute og kjøre, og hun måtte gå en del. Jeg jogget da til mål i forveien.
-------

De første par milene gikk veldig greit; kroppen kjentes fin. Så begynte vondtene: Tømmerstokker til bein , vond vrist, vondt kne. På toppen av det hele: Da vi snudde på 28 km, fikk vi motvind. Den vinden var tildels meget sterk. Jeg måtte tidvis gipse etter luft! Gikk noe innimellom. Hadde totalt to doturer. Sier meg meget fornøyd med min første maraton! Mitt hårete mål var 4:30, men med dagens motvind lever jeg veldig godt med 4:40 :)

-------
Næring underveis: Vi ble servert vann ca. hver 5. km. De første drikkepostene drakk jeg bare tre-fire slurker, etter hvert drakk jeg hele flaska. Energi i form av en High5-gel ble servert først etter 26 km, deretter etter 35 og 39 km. Jeg hadde derfor med meg egne saker: flere energipakker fra Enervit. Tok den første Enervit Liguid competition etter 10 km, den andre etter rundt 16. Deretter tok jeg enda en av samme type samt - ble det en eller  to? - av Enervit gel. Antar dette var en stor medvirkning til at jeg ikke ble grepet av kramper :)"