fredag 20. mars 2015

Kvelden før Birkebeinerrennet

Det nærmer seg styggelig... Meldt strålende vær i morgen, type minus 8 til minus 10, men også en del vind. I dag har det vært atskillig mildere og noe snø.

Venter spent på Oslo sportslagers smøretips som skal legges ut rundt kl. 18. De har også en fin side hvor man kan stille alle mulige spørsmål rundt dette med smøring.

Selv har jeg gjort følgende til nå:
På glidsiden har jeg varmet inn LF6 to-tre ganger og så siklet og børstet. Deretter varmet inn HF6 to-tre ganger og siklet og børstet. På toppen varmet jeg inn et lag Alfa-pulver som jeg børstet først med en villsvinbørste deretter en polish-børste.

På festesiden har jeg rett og slett lagt et tynt lag med guruputa. Antar at løypa er rimelig sliten når jeg kommer som nummer søttentusen og noe. Spørsmålet nå er hva legge oppå guruputa. Ser for meg tre tynne lag Blå extra før en blanding av Rode viola multigrade og Vauhti oransje. Muligens blir multigraden og "moroten" (Vauhti oransj) i mykeste laget. Kanskje kun Blå extra? Får se hva Oslo sportslager anbefaler utover kvelden.
---
Av kroppslige vondter nevner jeg at høyre vrist stadig verker noe samt at jeg har fått en venstre tommel som verker som bestatt og er hoven.

Eller så har jeg trent null denne uka. Hatt nok å gjøre på privatfronten.