lørdag 16. august 2014

Som ny :)

Sykkelen min ble faktisk ferdigmekket til helgen - det betyr sykkeltur!

Bildet til venstre viser de to sakene jeg kjøpte i tillegg til servicen:

- Muc-Off bike cleaner. Denne funker slik at jeg først fukter sykkelene og deretter sprayer på den rosa væsken. Lar virke i 3-5 minutter. Skyller av.

- Park tool kjedemåler. Dette kan være en sak som kan bli svært nyttig. Med denne kan jeg finne ut når det er på tide å bytte kjede. Forstod det slik på mannen i bytikken at en kassett kan tåle 5-7 kjedebytter og at kranksettet kan tåle rundt tre kjedebytter. På denne måten kan jeg spare inn en del kroner. Et kjede koster i underkant av 300 kr. En kassett koster rundt 700 kr og et kranksett 1600.


Dette var altså første service etter at sykkelen var ny for 3,5 år siden. Har sett på noen tall: ser ut til å ha syklet omlag 230 mil før denne servicen. Mao. på tide! Sykkelen fremstår nå nesten som ny. Hør hva de har byttet:

Shimano kassett og Shimano kjede:














Shimano kranksett og kranklager:










På toppen: nye bremseklosser.
----
Har nå meldt meg inn i Syklistenes landsforening. Et medlemsskap der gjør at jeg neste gang får 15 % på alle deler når jeg handler på Spinn Majorsua.