torsdag 12. september 2013

LogMyTraining

Jeg har nevnt appen LogMyTraining et par ganger tidligere, blant annet i april. Dette er en fantastisk super app for oss som har iPhone og liker ha en oversikt over vår trening :)

Appen funker slik: Jeg tar meg en tur med min Garmin-gadget (enten Forerunner 910XT eller Edge 705). Vel hjemme laster jeg opp aktiviteten til Garmin Connect.

Deretter åpner jeg LogMyTraining og laster ned aktiviteten jeg nettopp la inn på Garmin Connect.

Det supre med LogMyTraining er at den gir en så glimrende oversikt over all min trening. Lett kan jeg finne frem til hvor mye jeg har løpt siste måned, siste året eller mellom to bestemte datoer. Lett får jeg frem alle de siste fire års trening. Jeg mener denne appen lant overgår den som Garmin selv har.

Ei heller er de noe drawback at utvikleren av appen, Jon, er superenkel å få tak i på mail. Er det noe jeg har lurt på, er det noe som ikke stemmer, så er Jon på pletten for å svare og fikse :) F.eks. funket ikke appen helt etter at jeg oppgraderte til iOS 7 i går. Sendte en mail til Jon som fikset det hele på kort tid og sendte meg en betaversjon av den oppgraderte versjonen av porgrammet (den kommer ut om en ukes tid til resten av verden).

Det er ikke bare fra Garmin Connect man kan laste ned aktiviteter. LogMyTraining kan også laste ned fra Strava, Runkeeper, MapMyFriend, Funning Free, FTP, Dropbox, Box og Wahoo Balance.

LogMyTraining kan lastes ned via iTunes eller App store.