søndag 14. oktober 2012

Joggetur med Voltarol

Ryggen min har nå plaget meg i to uker. Begynte da jeg testløp Nøkelvann rundt. I nedovebakkene da kom den intense smerten som jeg sammenligner med å være hos tannlegen som borrer og kommer borti en nerve som ikke er bedøvet.

Denne intense smerten har kun kommet når jeg har jogget. I dagliglivet har jeg kjent et visst ubehag i ryggen som er til å leve med.

På torsdagens Ingrid-trening kom da denne intense smerten igjen. Snakket med en av de andre som var på treningen. Hun anbefalte Voltarol. Dette er ikke-respetbelagt medisin som bl.a. lindrer smerte og demper betennelsene der det gjør vondt (som det står i reklamen).

Nå har jeg da puttet i meg Votarol i et døgn, og jeg kan med glede fortelle at dagens joggetur rundt Sognsvann (to runder motsols i sludd og regn, totalt 6,82 km) forløp (nesten) uten ryggsmerter! Det var først på de siste 300 meterne eller så at ryggen begynte å fortelle at den var med på tur.

Nå er jeg grådig spent foran Hytteplanmila som er lørdag førstkommende. Den kommer til å bli en mare hvis ryggsmertene setter inn. Planen er nå å døtte i meg Voltarol i dagene som ligger foran, løpe torsdag med Ingrid og se om ryggen fikser det uten smerter. I så fall bør Hytteplanmila forløpe greit.