søndag 19. august 2012

Digger Garmin Connect :)













Det er ingen hemmelighet at jeg er en fan av Garmin-produkter. Jeg er eier av en Garmin Edge 705 - den bruker jeg når jeg sykler. (Må sies at jeg nå drømmer om den oppgraderte versjonen, Garmin Edge 800, men får ha det som en lagsiktig plan å få den i hus; koster noen kroner.)

Når jeg jogger/går på ski er det Garmin Forerunner 910XT som gjelder.

I tillegg har jeg en Garmin GPSMAP 60CSx som jeg bruker på gåturer.

Så til Garmin Connect: Her laster jeg opp aktivitetene mine så snart jeg har kommet inn døra fra en treningsøkt. Slik har jeg full kontroll på hvor mye jeg har jogget/syklet/gått på ski den siste uka, måneden eller året. Dessuten kan jeg sammenligne ulike aktiviteter. På bildet over ser dere at jeg har sammenlignet de fire siste sykkelturene jeg har hatt i Marka.

Jeg har noen splittider:
Splitt 1: Bogstad camping.
Splitt 2: Sørkedalen skole.
Splitt 3: Finnerud.
Splitt 4: Nå har jeg kommet til det høyeste punktet, et par km etter Finnerud.
Splitt 5: Kikut.
Splitt 6: Hammeren.
Splitt 7: Hjemme.

Å lage en splittid er såre enkelt. Det gjøres ved et lite tastetrykk på Garminen. Artig å sammenligne disse turene. Se hvor jeg har tapt eller vunnet sekunder.