søndag 6. mai 2012

Gjennomløping Holmenkollstafetten

Hadde en gjennomløpingav min etappe til Holmenkollstafetten i dag. Som de to foregående år, er det etappe 10 som gjelder for meg, i hvert fall når jeg løper sammen med folka fra jobben :)

10. etappe er Holmenkollstafettens lengste; 2800 meter. Har tidligere nevnt at jeg ønsker å løpe minst like fort som i fjor. I dag løp jeg drøyminuttet saktere..... Enda jeg ga det jeg hadde. Får trøste meg med at det kan hjelpe å varme opp (steg rett ut av bilen i dag og løp i vei) samt at med startnummer på brystetet, gir jeg litt ekstra.

Etter denne gjennomløpingen kom jeg etter hvert til Frognerparken, hvor det ble en runde på drøye tre km. I den ble Holmenkollstafettens 11. etappe inklundert. Den er 1520 m lang og går fra nedenfor Monolitten til Nordraaksgate.

Konstaterer at første uke av mai har startet fint, nesten i overkant hva antall treningsøkter og km angår: 4 dager med jogging, totalt 45,5 km. Jeg ønsker ikke overdrive. Har som intensjon tre økter i uka og rundt 2,5 mil.

I tiden fremover nå skal sykkelen stå i fokus, i hvert fall så snart Holmenkollstafetten er over neste helg. Det neste da som skjer med startnummer er nemlig Birkebeinerrittet den 25. august.