torsdag 3. mai 2012

Flott aften i parken

Treningscamp hadde i går, onsdag, trening i Frognerparken - hvilket Treningscamp har alle onsdager året rundt! Vi kan kalle dette et lavterskeltilbud. Her kan hvem som helst dukke opp, uansett form. Stedet er øverst i Frogerparken, mot Frognerbadet (sjekk kartet lenger ned her), kl. 20.00.

I går var det visstnok rekord i antall oppmøtte; 42! Siri, primus motor for Treningscamp, har skrevet en fin liten sak om gårsdagens trening på Treningscamps egen blogg.

Jeg har ikke akkurat vært en fast deltaker på disse onsdagstreningene. Kanskje jeg blir mer aktiv i tiden fremover? Ønsket om å løpe litt fortere på mila, gjør at det kanskje er lurt med noen intervaller nå og da. Og intervaller får vi i parken :)

I går var det pyramider som gjaldt: 1 runde - 2 runder - 1 runde. Dette gjorde vi tre ganger. Liten pause mellom rundene. Hvor lang er så en runde? Vel, det er opp til den enkelte!  Grusstiene lager en naturlig stor runde samt at det er muligheter for å korte den ned ved å ta inn noen sidestier - eller forlenge ved å ta noen stier i overkant av det vi kan kalle hovedstien. Tanken er at alle skal bruke omtrent like lang tid på runden.

Selv valgte jeg ikke den lengste ruta, men en som var hakket kortere. Slik ble det seendes ut på Garmin Connect etter at jeg lastet opp sporet da jeg kom hjem:




Ser da tydelig at jeg for det meste jogget en indre løype. Siste gang jogget jeg et hakk utenfor. I tillegg viser kartet også mine oppvarminsrunder samt "devarmingsrunden" før jeg avsluttet.