søndag 8. april 2012

Mydelig sykkeltur i Marka :)

Lørdag, i går, hadde jeg en nydelig sykkeltur i Marka. Ruta som jeg så mange ganger tidligere har syklet (dette ble faktisk gang nr. 20 jeg syklet denne ruta; første gang i august 2009): Inn til Sørkedalen, videre oppover til Kikut, derifra til Hammeren i Mariadalen, videre mot Tåsen, Ullevål stadion og hjem. Blir drøye fem mil. Sakte gikk det i går. Flere faktorer som kan ha innvirket på det: Kaldt i lufta (fra 2 til 5 grader) medførte kalde fingre (bena hodt seg varme - hadde på stillongs samt skoovertrekk) samt tildels våt grusvei der i marka.


Jeg hadde tilsvarende tur i påsken i fjor under litt andre værforhold - påsken var da et par uker senere - og jeg konstaterer at jeg da skrev på Garmin Connect 22. april 2011: "Nydelig Langfredag. Flott temperatur, rundt 17. Bare veier hele veien. Fuglene kvitret. Har aldri syklet denne ruta raskere :) Ny sykkel gjør susen!"
  
Bildene her er fra Kikut i går; tok en mikro fotopause der. Grusveibildet er tatt inn mot Maridalen.

------
Ellers så konstaterer jeg at det ble fire joggeturer denne uka (en på seks km og tre på ei mil), mot planlagt tre. Godt forøyd med å være i gang igjen med fysisk aktivitet! Til uka er det atter tilbake på jobb, og jeg må legge en plan for når jogge. Skal ha tre turer :)