lørdag 14. april 2012

Langtur i Marka

Ja, da var ukas 3. joggetur i boks, og den var av det lange slaget: 22.52 km viste GPSen da jeg kom "i mål".

Møtte opp til kl. 11 på Sognsvann som avtalt på Treningscamps Facebookside. Opp møtte også fem staute karer av det heller spreke slaget. Vi delte oss fort i to grupper; tre karer dannet fortropp og to pluss ego dannet baktroppen. Jeg kjente fra steg en at beina var tunge, men kom da opp alle bakkene mot Ullevålseter og videre mot Bjørnholt. Drøye 11 km viste GPS da jeg snudde på Bjørnholt. Ingen pause på meg samt en av karene. De fire råeste fikk seg vel en god lunsj på Bjørnholt :)

Ikke lenge etter at vi hadde snudd på Bjørnholt, ble vi  to som først snudde, tatt igjen av de fire sprekeste gutta. Gjorde ingen ting :) For meg er det viktigste å klare å løpe i mitt jevne tempo, og det klarte jeg.

Da vi nærmet oss Ullevålseter, valgte vi veien som går på nedsiden, altså ikke lysløypeveien, men den som er hakket nedenfor den. Løp ned til der vi får sykkelstien til Sognsvann inn til høyre. Den er et par km lang og ikke av det snille slaget når man har jogget 20 km! Den har nemlig ca. seks kneiker som fortoner seg fæle når beina er tunge.

Vel, kom vel igjennom også denne sykkelstien og frem til Sognsvann. Da var beina happy for å endelig få roe ned :)

Været var forøvrig av det meget behagelige slaget. Sola skinte og temperaturen var levelig (rundt seks-syv grader?). Jogget i langbukse og langermet trøye/treningsjakke. Hadde drikke sekken på ryggen. Godt å kunne drikke når jeg kjenner at kroppen ber om det (og forøvrig litt utenom det også!).

Trodde at dagens tur gikk meget saktere enn tilsvarende turer i fjor sommer; det gjorde den ikke. Tre identiske turer skiller med kun et drøyt minutt mellom raskeste og sakteste.