mandag 9. april 2012

Bikkjekald joggetur i by´n

Jeg hadde bestemt meg for en lengre joggetur i dag - ble jo ikke noe påskemaraton på meg i Drammen i år. Var der i fjor og synes at start kl. 10 ikke er noe for b-mennesket meg. Så da: langtur litt utpå dagen her i hovedstaden.

Godt jeg er utstyrt med en god porsjon vilje. I dag lå temperaturen på et par-tre plussgrader og det snødde/sluddet/regnet absolutt hele tiden jeg var ute.

Ferden gikk oppover, nedover, bortover, oppover, nedover, bortover, oppover, nedover, bortover - og salig mer eller mindre bare oppover de siste par kilometerne. Lårene mine skrek og sa de var kalde. Ja, ja, hvem kan bry seg om slik. Jogge på. Vel hjemme stod Garmin 910 XT´n på nittenkommanoen kilometer. Jogga litt frem og tilbake i gata for å runde 20 km.

Hadde forresten på meg drikkesekken min og oppi den litt energidrikk som jeg drakk av nå og da underveis. Greit å ikke bli tappet helt for krefter på en slik langtur.

----

Alltid salig glad når en slik tur er vel over. Skal spise min pizza med god samvittighet nå :)