torsdag 24. mai 2018

Fornebuløpet 2018 - en het og fin opplevelse

For et år siden vant jeg deltakelse i Fornebuløpet. Fikk ikke brukt den gevinsten da pga. forkjølelse, men arrangøren var vennlig og lot meg bruke den i år :) Slik var jeg da å finne på startstreken i 28 varmegrader og skyfri himmel nå i kveld kl. 19:10.

Skal sies at det hele ble en bokstavelig talt het opplevelse! Men: utrolig fin løype - for det meste flat - gjorde at det ikke ble alt for vondt å løpe der i varmen. Jeg var på forhånd redd for trengsel - var jo påmeldt over 3000 hvorav de fleste på 10 km. Redselen var ubegrunnet; hadde ingen problemer med å komme frem underveis.

Jogget inn til en grei tid for meg der i varmen, noen få sekunder dårligere enn Sentrumsløpet tidligere i vår. Så lenge jeg holder meg under timen på mila, skal jeg være fornøyd.

----
For meg er Fornebu (med o-lyd der på slutten) full av gode barndomsminner: Hvor mange ganger syklet vi ikke ut dit for å kjøpe en is og spille på kronesautomaten? For ikke å glemme: for å se på flyene som lettet og landet? Overnattet endog en natt ute der ved bunkerne, mine barndomsvenner og jeg. Vi snakker 70-tallet.