onsdag 25. april 2018

Årets beste dag


Det har sine store fordeler å være i ok fysisk for foran "årets beste dag". Denne dagen hvor det altså skal gås drøye seks km (jamfør tidligere målt distanse) med et tungt horn rundt halsen. Vi snakker selvsagt om 17. mai!

I dag har jeg testet uniformen. Den hadde ikke krympet i skapet i løpet av vinteren; heldigvis. 


Lørdag 28. april arrangerer Norges Musikkorps Forbund Øst stor jubileumsmarkering i Oslo i anledning Musikkorpsenes år og NMFs 100 års-jubileum. Mitt korps, Sagene janitsjarkorps, skal spille kl. 15:30 i paviljongen i ved Nationaltheatret.

Jeg gleder meg atter til å ikle meg uniformen. Enda mer gleder jeg meg selvsagt til "årets beste dag". En dag hvor jeg skal marsjere 
 på Karl Johan med sousafonen rundt nakken og spille feiende flotte marsjer. Rett og slett årets beste dag. Alle andre årets dager er nedtelling til akkurat denne dagen; 17. mai.