søndag 2. november 2014

Hastighetsøkning

Jeg har jogget jevnt og trutt i høst, med start i september (etter at Birkebeinerrittet var unnagjort).

I september jogget jeg tre turer i hver av de tre første ukene. Jeg jogget kun to turer i den 4. uka, men syklet jo da Rallarvegen. I september ble det 90,2 km jogging og 85,6 km sykling.

Oktober startet med null joggeturer pga. høstferie i fjellheimen (da var det gåturer som lokket). Etter den uka så har det blitt 2 - 3 - 2 - 2 joggeturer pr. uke.  I oktober ble det totalt 61,4 km jogging, noe mindre enn jeg ønsket.

Jeg liker å sammenligne egne tider.  Bildet over viser min faste kort-tur. Her sammenligner jeg dagens tid med bestetid-turen fra april 2013. Min Garmin Forerunner loggfører hver km.  Ser at jeg jevnt over var raskere på hver km i 2013. Samtidig er dagens tur den raskeste i 2014, om jeg da ser bort i fra Sentrumsløpet i april, men den løypa er jo heller flat samtidig som at det gjør noe med hode og beina når startnummer kommer på brøstet :) Jeg sier meg fornøyd med at farten nå viser 11 km/t (5:27 m/km) - lenge siden jeg hadde turer i det tempoet (må faktisk et år tilbake).

Høyderofilen på kortturen min ser dere under. Begynner med kort nedover før jevn stiging oppover. Så bort, ned, bortover, opp, ned før oppover de siste 700 meterne. Siste stykket er alltid en slitsom affære :)